Voor
De opdracht.
Het aantal inschrijvingen verhogen voor de Nationale Suiker Challenge in een campagneperiode van 3 weken.
Ons werk.
Opzet
Campagne opgedeeld in twee delen, waarbij we de bezoekers binnen ons netwerk eerst hebben geïnformeerd én geënthousiasmeerd over de voordelen van een week leven zonder suiker, om ze vervolgens te laten converteren tot deelname aan de Nationale Suiker Challenge.
Fase 1
Den top- en midfunnel campagne met een A/B test van 4 creatives (2 verschillende headlines, 2 verschillende images). Halverwege de campagne optimaliseerde we gelijk met de twee best presterende creatives om zo het beste resultaat te krijgen. Deze twee redactionele creatives zijn geëindigd met een CTR van respectievelijk 1,45% en 1,93%.
Fase 2
Deel 2 was een bottom-funnel campagne met wederom een A/B test van 4 creatives (2 verschillende headlines, 2 verschillende images). Halverwege de campagne optimaliseerde we gelijk weer met de twee best presterende creatives. Deze conversie gedreven creatives zijn geëindigd met een CTR van respectievelijk 0,51% en 0,56%.
De cijfers.
dagen
campagne
bezoekers
landingspagina
Deelnemers
challenge
Gemiddelde
CTR
Minuten op
landingspagina
Sessies met
engagement
“Qua bereik en kwalitatief bezoek hebben we mooie resultaten behaald. Op basis hiervan vind ik dat native advertising een interessant middel is aan de ‘bovenkant’ van de funnel, ofwel: om in een vroeg stadium van de wervingscampagne te zorgen voor bereik en bewustwording.”
Digital Campaign Marketeer, Diabetes Fonds
Blijf voorop lopen.
Duik dieper in de wereld van effectieve B2B-marketing met Lumiq’s exclusieve nieuwsbrief. Ontvang rechtstreeks in je inbox de nieuwste inzichten, succesverhalen, en innovatieve strategieën die je merk vooruit helpen. Blijf voorop lopen in de snel veranderende digitale marketinglandschap – abonneer je nu en transformeer de manier waarop je communiceert met je doelgroep.
Your submission was successful.
Bevestig je e-mailadres